1960. május 9-én mutatta be a Peugeot a 404-es modellt, amely Farina műhelyéből került ki
A 404-essel kezdődött a 04-es család, amely a 104-es gyártásának befejezéséig tartott 1988-ig.
Futóműve spirálrugós, független elsőkerék-felfüggesztésű.
Lökhárítói polírozott rozsdamentes acélból készültek, melyek sérülés nélkül örök életűek.
Francia hagyomány a jobb oldalra helyezett irányjelző és a kormány bal oldalán található világításkapcsoló is, valamint a három csavarral rögzített kerék. Ezen hagyományok még a korai 104-es modellben is fellelhető.
Motorja alumíniumból készült, félgömb formájú égéstérrel és függőszelepekkel rendelkező Alpax hengerfejjel ellátott nedvesperselyes motor, melyet 45 fokkal jobbra döntve építettek be. A 33 cm-es speciális gyertyakulcs nélkül a gyertyacsere szinte lehetetlen, de az autó gyári szerszámkészletében helyet kapott.
1962-től gyártottak kombit Familiale néven, mely 19cm-rel hosszabb tengelytávval rendelkezett a lépcsőshátúnál. Létezett egy Commerciale név alatt gyártott egyszerű árúszállító kivitel is. 1964-től a kombit luxusfelszereltséggel, Break Super Luxe néven hozták forgalomba, valamint rendelni lehetett hozzá a csomagtér aljából felnyitható, hátrafelé néző, kétszemélyes pótülést is.
Bemutatják a Jaeger automata kuplunggal szerelt 404-et.
A kulcsos gyújtáskapcsoló feláras volt, szériában csak egy forgatható gombbal lehetett indítani.
1967-ben megjelenik a pick-up kivitel, melyet Franciaországban 1978-ig, Nigériában 1989-ig, Kenyában 1991-ig gyártották..
1968-ban bemutatták a 404-es alapjaira épített 504-es utódmodellt, amely Az év autója címet is elnyerte.
1970-ben megszűnt a kupé és a kabrió gyártása. 10.387 kabrió és 6.837 kupé készült belőle Franciaországban.
1975 decemberéig gyártottak, összesen 2.769.361 limuzint és kombit.